Blog agencji interaktywnej NetArch

 
16.38, 9 Czerwiec, 2010
 
  Dedykowany system sprzedażowy dla tour operatora

Rzadko piszemy o realizacjach systemów dedykowanych. Są to najczęściej mało efektowne aplikacje typu B2B, systemy sprzedażowe czy rozwiązania intranetowe. Nie wzbudzają one zachwytu użytkowników, mają prosty design, często są niedostępne dla użytkowników zewnętrznych.

Aplikacje te stanowią jednak krwiobieg przedsiębiorstwa. Sprawiają, iż informacje między poszczególnymi działami udostępniane są w sposób efektywny, osoby decyzyjne otrzymują dostęp do niezbędnych raportów, minimalizowana jest ilość niezbędnych dokumentów.

W zeszłym roku wykonaliśmy dedykowany system sprzedażowy dla jednego z krakowskich tour operatorów. Czym cechuje się ten system? Jakie korzyści przyniósł klientowi?

System sprzedażowy został zbudowany w środowisku web-owym, przez co charakteryzuje się dużą dostępnością i stosunkowo niskimi kosztami utrzymania. Obejmuje on następujące moduły:

  • zarządzanie aktualną ofertą wycieczek
  • zarządzanie punktami sprzedażowymi należącymi do tour operatora
  • kontakty z agentami współpracującymi
  • moduł obsługi sprzedaży własnej oraz agentów
  • zarządzanie przepływami pieniężnymi, ewidencję i analizę stanów kas
  • zarządzanie kosztami
  • raportowanie – zyskowność, koszty, analiza trendów sprzedaży, operacje finansowe

System obsługuje kilkaset tysięcy operacji rocznie. Dzięki jego wdrożeniu w znacznym stopniu uproszczono procesy sprzedażowe. Raportowanie i rozliczenie transakcji z partnerami zostało całkowicie zautomatyzowane.

Warto także podkreślić, iż realizacja projektu odbywała się w oparciu o dotację z programu POIG 8.2. Natomiast wskaźniki realizacji celów projektu zostały kilkukrotnie przekroczone! Aktualnie pracujemy nad dwoma aplikacjami dedykowanymi, które niewątpliwie niebawem opiszemy na blogu :)


Łukasz Plutecki
 
 
 
 
 
SzymonSz napisał(a):

„Rzadko piszemy o realizacjach systemów dedykowanych. Są to najczęściej mało efektowne aplikacje typu B2B”

Może jednak warto pisać o nich częściej? Niech potencjalni klienci w ten sposób dowiedzą się, jakie możliwości oferują aplikacje webowe i zastanowią się „czy mogę wdrożyć coś podobnego w swojej firmie?”.

W najbliższym czasie, jeśli tylko uzyskam zgodę klienta, będę chciał opisać szerzej jedną z naszych ostatnich realizacji. Właśnie po to, aby pokazać „co można” :)

 
Łukasz Plutecki napisał(a):

@SzymonSz – jasne że warto pisać. Nie zawsze jednak jest na to czas, nie zawsze pozawala na to klient…

Obecnie pracujemy nad systemem B2B także dofinansowanym z 8.2. Na razie pisać nie możemy, ale myślę iż w przeciągu 4-6 miesięcy (wraz z wydaniem wersji beta) pojawią się konkrety.
Będzie to system wyróżniający się na tle konkurencji otwartością i lekkością (architektura web vs MS + VC/Java). No ale na razie cichosza :)

 
Zostaw komentarz