Blog agencji interaktywnej NetArch

 
21.58, 27 Luty, 2009
 
  Ile trwa pozycjonowanie strony?

E-marketing Ninjas -  pozycjonowanie stronTo częste pytanie od klientów, na które ciężko odpowiedzieć :) Należy zacząć od stwierdzenia, iż pozycjonowanie jest procesem ciągłym, który należy wykonywać tak długo jak długo chce się osiągać. Niejako drugą częścią tego pytania jest ‚Kiedy mogę liczyć na efekty?’.

Efekty działań SEO są widoczne już po pierwszej indeksacji strony przez wyszukiwarkę internetową. W przypadku prostych fraz już po 30 dniach możemy osiągnąć już satysfakcjonujące efekty. W przypadku fraz bardzo konkurencyjnych osiągnięcie założonych celów może trwać nawet 12 miesięcy.

Określenie celów działań SEO

W przypadku każdego zlecenia określane są:

  • strona www czy też serwis internetowy (subdomeny), który ma być promowany
  • konstrukcja i zawartość strony
  • siła konkurencji
  • interesujące frazy
  • aktualna pozycja strony
  • cele i budżet działań

Jak więc można się domyśleć – czas osiągnięcia zamierzonych wyników zależy od konstrukcji strony, jej konkurencji, aktualnej pozycji oraz przyjętych celów.

Przykłady

No ale przejdźmy do konkretów. Przedstawię kilka przykładów, ile w naszym przypadku trwa wypozycjonowanie serwisu dla konkretnej frazy:

  • siłownia kraków – 3 miesiące, top3
  • tworzenie stron www kraków – 3 miesiące, top3; 5 miesięcy, top1
  • apteka internetowa – 6 miesięcy, top10
  • bielizna damska – 9 miesięcy, top10

Chciałem jednocześnie podkreślić, iż pozycjonowanie niekoniecznie musi sprowadzać się do określenia listy fraz oraz interesującej klienta pozycji (top10, top5, top3, top1). Zapraszam do wpisu dotyczącego rozliczenia w modelu CPV.


Łukasz Plutecki
 
 
 
 
 
Adam Cieśla napisał(a):

na czas skutecznego wypozycjonowania strony wpływa też (zwłaszcza przy trudnych frazach) orientacja w temacie przez klienta, która może się wyrażać poprzez:
1) skłonność do przeprowadzenia poważniejszej przebudowy witryny
2) skonstruowanie modelu rozliczania, w którym klient przejmie część bieżących kosztów promocji strony w wyszukiwarce (w modelu top10 – początkową „inwestycję” we frazę pokrywa agencja SEO)

 
Apollo napisał(a):

Jesteście jedynym blogiem firmowym oprócz http://www.blog.i-g-k.com , który czytam. :-)
Nie wiedziałem, że wypozycjonowanie strony na dobrą pozycję w wyszukiwarce zajmuje tyle czasu i zależy od tak wielu czynników.

 
Łukasz Plutecki napisał(a):

@Apollo

Dzięki za miłe słowa. Blog ruszył (jako netarch.com.pl/blog) w tym miesiącu, więc tym bardziej miło nam czytać taki komentarz :)

Natomiast co do pozycjonowania – problem jest taki, że z pozycjonowaniem jest jak z zawodami sportowymi. W niszowych sportach sukcesy można odnieść odrobiną talentu (tu potencjału) i regularną pracą.
Natomiast w najbardizej popularnych sportach, można mieć świetnego trenera i ciężko pracować ale jak brak potencjału to medalu się nie zdobędzie ;)

Innymi słowy – małe firmy, które nie mają potencjału (kapitał na usługi SEO + dobra strona będąca wartością samą w sobie) powinny szukać niszy. Serwis Fiata w Kielcach nie powinien się pozycjonować na „Fiat”, a raczej „serwis fiata kielce”.

Natomiast duże firmy mogą powalczyć o World Cup :)

 
Zostaw komentarz