Blog agencji interaktywnej NetArch

 
12.23, 15 Maj, 2007
 
  Internet jak narzędzie marketingu

Dziś postaram się zastanowić się nad wykorzystaniem Internetu jako narzędzia (najlepiej skutecznego) marketingu – czyli e-marketingiem lub marketingiem internetowym.

Aby rozpocząć dyskusje na temat marketingu internetowego, należy zdefiniować pojęcie marketingu. Nie będziemy się tu jednak bawić w przytaczanie definicji akademickich, na nasze potrzeby wystarczy rozróżnienie dwóch faktów:

  • marketing w ujęciu makro jest to funkcja przedsiębiorstwa na którą składają się: badanie potrzeb klientów, opracowywanie nowych produktów, zarządzanie cyklem życia produktów, public relations, promocja i reklama, sprzedaż oraz obsługa klienta,
  • marketing rozumiany może być także tylko jako promocja i reklama.

W większości firm z sektora MSP, marketing będzie realizowany jako coś więcej niż tylko promocja, jednak nie będzie składał się z wszystkich zadań wymienionych w pierwszym punkcie.

W kolejnych postach będziemy zastanawiać się w jaki sposób realizować przedstawione wyżej funkcje przy wykorzystaniu Internetu.


Sebastian Suma
 
 
 
 
 
drukarniainternetowa24h napisał(a):

bardzo ciekawy tekst, interesujące wnioski i spostrzeżenia, wiele przydatnych informacji. Bardzo dobry pomysł na bloga.

 
Zostaw komentarz