Blog agencji interaktywnej NetArch

 
18.04, 6 Marzec, 2009
 
  Redesign sklepu internetowego w celu zwiększenia konwersji

E-marketing Ninjas -  web analyticsW pierwszym kwartale 2008 dla naszego klienta wykonaliśmy projekt apteki internetowej. Założeniem i wyraźną wytyczną do projektu było stworzenie strony głównej sklepu, która pełniłaby funkcje wizerunkowe. Poinformowaliśmy zleceniodawce, iż wykonanie strony głównej pozbawionej sekcji o charakterze typowo merchandisingowym może objawiać się niższa konwersją i obarczone jest ryzykiem. Ostateczna decyzja – ‚robimy niestandardowo’… Ja osobiście bałem się o efekty sprzedażowe, natomiast Dominik który projektował layout był przeszczęśliwy ;) Po roku przyszedł czas na podsumowanie i refleksje. Po mini badaniu użyteczności klient zdecydował się na zmiany, które zwiększyłyby konwersje sklepu. Zaplanowane zmiany objęły:

  1. Przebudowę strony głównej
  2. Uproszczenie drzewa kategorii
  3. Dodanie gadżetu informującego o uzyskaniu statusu darmowej przesyłki
  4. Dodanie specjalnych kategorii z produktami promocyjnymi
  5. Przebudowę listingu produktów i wyróżnienie produktów na promocji

Przebudowa strony głównej Na obrazie poniżej przedstawiłem pierwotną wersję strony głównej (lewy zrzut) oraz stronę po zamianach (prawy zrzut). Użyteczność strony głównej sklepu internetowego

Ponieważ liczba 7 jest liczbą magiczną – wykonaliśmy dokładnie 7 zmian na stronie głównej ;) Wykonane prace to:

  1. Zmniejszenie wysokości bannera wizerunkowego oraz przesunięcie nazwy strony oraz zdjęcia w lewo.
  2. Dodanie sekcij ‚PROMOCJA TYGODNIA’ w której oferowane będą produkty najbardziej popularne w danym okresie i jednocześnie o wyjątkowych cenach.
  3. Usunięcie napisu INTELIGENTNA WYSZUKIWARKA – użytkownicy nie oczekują inteligencji, 8 zmysłu, etc. Użytkownicy oczekuja, iż wyszukiwarka znajdzie to czego szukają i nie trzeba jej dodatkowo reklamować. Napis został zastąpiony informacją na temat możliwości uzyskania darmowej przesyłki.
  4. Uproszczenie drzewa kategorii - dotychczas użytkownik na głównej stronie miał 4 mało sugestywne kategorie, które zajmowały znaczną część ekranu. Bardziej oczywiste kategorie znajdowały się pod nimi i to w układzie poziomym (na pozostałych stronach kategorie były wyświetlane w standardowym układzie pionowym w lewym łamie).
  5. Dodanie produktów na stornie głównej w 4 głównych kategoriach – kosmetyki, leki, ciało oraz sprzęt medyczny. Ponadto na głównej stronie wyświetlane są tylko produkty w promocyjnych cenach. Dzięki temu użytkownik uzyskuje błyskawiczną informacje na temat najlepszej oferty.
  6. Dodanie specjalnych przycisków z linkiem do ofert specjalnych takich jak wyprzedaż zimowa czy produkty w pakietach.
  7. Dodanie gadżetu/bannera informującego o darmowej przesyłce. W przypadku jeśli użytkownik umieści przedmiot w koszyku, otrzymuje informacje na temat kwoty pozostałej do uzyskania darmowej przesyłki.

Listowanie produktów Wykonaliśmy także zmiany w listingu produktów, które miały na celu drobne ulepszenia nawigacyjne (sortowanie produktów) oraz wyróżnienie produktów, które sprzedawane są w promocyjnych cenach w danej kategorii:

Lista produktów w promocyjnych cenach

Status darmowej przesyłki Ostatnim elementem, który dodaliśmy jest flashowy banner, który stanowi reklamę i jednocześnie informuje klienta jak niewiele brakuje do uzyskania przesyłki gratis.

Miarka statusu darmowej przesyłki

Droga do doskonałości Oczywiście wiemy, iż nasza praca jeszcze nie dobiegła końca. Po uruchomieniu nowej wersji planujemy dokładny monitoring i badanie konwersji na stronie. Należy się więc spodziewać podobnego wpisu już niebawem :)


Łukasz Plutecki
 
 
 
 
 
plutecki.net » Merchandising produktów w sklepie internetowym napisał(a):

[…] Zwiększanie kwoty transakcji po przez promocję, sprzedaż wiązaną – co tu dużo mówić, klienci lubią promocję (nawet te wirtualne). Szczególnie przy droższych produktach analizują ceny. Jeśli wprowadza się promocje warto o tym informować wszem i wobec (strona główna, newsletter, fora, blog, itd.). Warto dodać np. gadżety (brakuje Ci 50zł do darmowej przesyłki, jeśli kupisz za 200zł otrzymasz gratis….!). Wiele pomysłów opisałem w tym artykule. […]

 
Marek napisał(a):

Witam

Nie jest to czepialstwo ale po prostu ciekawość. Chciałbym poznać powody dlaczego użyliście Flash’a dla rozwijanego panelu z koszykiem i dla promocji tygodnia, myślę, że identyczną funkcjonalność można uzyskać z jQuery.

Pozdrawiam

 
Łukasz Plutecki napisał(a):

@Marek – teraz użylibyśmy jQuery – redesign miał miejsce ponad 1,5 roku temu :)

 
Szymon napisał(a):

Bardzo ciekawi mnie co oznacza termin „mini badanie” oraz o ile owa konwersja się zmieniła?

 
admin napisał(a):

@Szymon – post jest stary, wdrożenie także, ale opis wyników pojawił się na naszym blogu: http://www.netarch.com.pl/blog/efekty-zmian-na-wwwaptekagalenpl/

 
Zostaw komentarz