Blog agencji interaktywnej NetArch

 
14.13, 6 Listopad, 2008
 
  Reklama sklepu internetowego KAMAi AGD

Firma KAMAi AGD z Krakowa działa na rynku od 2000 roku. Specjalizuje się dystrybucji artykułów do domu, ogrodu oraz produktów kempingowych. Sprzedaż kierowana jest głównie do sieci handlowych, hipermarketów oraz sklepów wielkopowierzchniowych. W roku 2008 ruszył projekt sklepu internetowego, którego oferta skierowana została do klientów indywidualnych.

Problem

Pozyskanie klientów dla tworzonego sklepu internetowego. Dotarcie do użytkowników poszukujących towarów oferowanych przez firmę za pośrednictwem internetu i skłonienie ich do dokonywania zakupów w witrynie KAMAi.pl.

Bezpośrednim celem przygotowanej kampanii było zwiększenie ilości odwiedzin witryny oraz zwiększenie wolumenu sprzedaży, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów prowadzenia kampanii.

Przeprowadzone działania:

  • Opracowanie strategii prowadzenia kampanii
  • Planowanie budżetu
  • Analiza i dobór słów kluczowych
  • Stworzenie spójnych grup reklam, tekstów reklamowych oraz skierowanie ich na właściwe strony docelowe witryny
  • Monitorowanie oraz bieżąca optymalizacja kampanii połączoną z raportowaniem klientowi jej przebiegu

Opis działań

Google AdWords jest obecnie stosowany przez tysiące firm na całym świecie, które w efektywny sposób pozyskują nowych klientów lub budują rozpoznawalność marki. W kampaniach AdWords stosuje się słowa kluczowe. Dobrane w odpowiedni sposób, precyzyjnie dopasowują wyświetlanie reklamy do zapytań użytkowników, szukających informacji o konkretnych produktach lub usługach. Opłaty za Google AdWords bazują na modelu opłaty za kliknięcie (Pay per Click, PPC), dzięki czemu reklamodawcy płacą jedynie za przekierowanie użytkownika do ich serwisu www.

Docelowym odbiorcą wszelkich działań reklamowych firmy KAMAi AGD, są ludzie preferujący aktywny tryb życia, często podróżujący, wypoczywający poza domem.

Rezultaty

Dzięki opracowaniu odpowiedniej strategii prowadzenia kampanii oraz rozplanowaniu budżetów osiągnięto znaczący wzrost odwiedzin serwisu. Wyraźnie rosnący trend cechujący dzienną liczbę odwiedzin dowodzi, że dysponując ograniczonym budżetem, jesteśmy w stanie zarządzać nim w taki sposób, by z dnia na dzień rosła wartość każdej zainwestowanej przez klienta w promocję złotówki. Skuteczne techniki optymalizacyjne, którymi się posługujemy, pozwalają bowiem na systematyczne obniżanie kosztu kliknięcia (CPC) przez potencjalnego klienta linku reklamowego.

Każde zainwestowane 17 groszy przyniosło właścicielowi sklepu przychody w wysokości śr. 1,89 zł.

Dzięki aktywacji modułu e-commerce możliwym stało się monitorowanie najefektywniejszych fraz, a tym samym dalsza optymalizacja budżetu. Zestawienie „wartości odwiedzin” z ceną kliknięcia (CPC), wynoszącą średnio w badanym okresie 17 groszy (!) obrazuje, jak dzięki odpowiedniemu doborowi i optymalizacji słów kluczowych można w Google Adwords generować znaczne przychody nawet przy minimalnych nakładach reklamowych.

Umiejętnie prowadzona reklama w Google AdWords pozbawiona jest właściwie ryzyka, bowiem dzięki możliwości śledzenia konwersji, reklamodawca ma stałą kontrolę i wpływ na regulację budżetu oraz optymalizację pod kątem skuteczności czy opłacalności. Dzięki odpowiednio stosowanym narzędziom oraz statystykom wiadomo, ile zarabia każda złotówka wydana na reklamę w programie Google AdWords.


Justyna Kaczmarczyk
 
 
 
 
 
Zostaw komentarz