Blog agencji interaktywnej NetArch

 
16.26, 16 Styczeń, 2013
 
  Skuteczne pozycjonowanie na „długi ogon” – case study

Czy czterokrotny wzrost ruchu organicznego w sklepie internetowym w czasie 6 miesięcy to dużo? Na pewno tak. Jeśli dorzucimy jeszcze ośmiokrotny wzrost liczby transakcji przy średnim tempie wzrostu na poziomie 46%, na pewno możemy mówić o sukcesie z działań SEO.

Taki wynik udało nam się osiągnąć dla jednego z Klientów (ze względu na umowę NDA nie możemy podać nazwy firmy ani domeny) w czasie pierwszych 6 miesięcy od rozpoczęcia działań SEO. W czerwcu 2012 rozpoczęliśmy prace nad zwiększeniem ruchu organicznego dla jednego stosunkowo nowego sklepu internetowego. Podstawy współpracy były obiecujące:

  1. Domena sklepu nie była nowa, miała swoją historię (dobrą historię)
  2. Klient rozumiał potrzebę angażowania swoich środków w działania SEO
  3. Klient zakładał rozwój sklepu o nowe produkty/kategorie produktów
  4. Klient był otwarty na zmiany optymalizacyjne na sklepie

Przy tworzeniu strategii działań SEO zakładaliśmy następujące działania:

  • Audyt SEO i optymalizacja kodu serwisu
  • Wytworzenie jak największej ilości indywidualnych opisów dla produktów na sklepie (nawet jeśli miały by powstawać stopniowo na przestrzeni wielu miesięcy), zaczynając od najpopularniejszych produktów pod względem liczby wyszukań w google
  • Zadbanie aby wszystkie kategorie posiadały indywidualne treści
  • Analizę asortymentu i odnalezienie popularnych przekroi przez ofertę, zapewnienie indeksacji w wyszukiwarkach dedykowanych dla nich nowych landing pages
  • Tworzenie merytorycznego zaplecza własnego
  • Link building dla fraz ogólnych

EFEKTY

1. Odwiedziny serwisu. Systematyczna praca skutkowała dynamicznym miesięcznym wzrostem odwiedzin serwisu. Osiągnęliśmy na przestrzeni 6 miesięcy średnie miesięczne tempo wzrostu ruchu na poziomie 30%, wielkość ruchu w grudniu 2012 w stosunku do czerwca tego samego roku była ponad cztery razy większa.

Ruch z organica

2. Liczba transakcji. Jakość generowanego ruchu w dużym stopniu przekładała się na ilość transakcji. Tempo wzrostu w tym przypadku wyniosło 46%, a ilość transakcji w grudniu była ponad osiem razy większa niż w czerwcu.

Liczba transakcji z ruchu organicznego

WNIOSKI

Tak dobry wynik działań SEO nie byłby możliwy przede wszystkim bez odpowiednich działań on-site. Optymalizacja SEO serwisu, następnie praca nad unikalnymi opisami produktów i kategorii kończąc na ciągłej rozbudowie sklepu o nowe interesujące podstrony przyniosła w tym przypadku najlepsze efekty. Działania typu link building stanowiły maksymalnie 20% czasu przeznaczonego na obsługę tego Klienta.

Sebastian Suma – znajdź mnie w G+

Sempai - pozycjonowanie, SEO, SEM


Sebastian Suma
 
 
 
 
 
Pozycjonowanie sklepu – to ma jeszcze sens? | Kanały rss nowe napisał(a):

[…] sami: http://www.netarch.com.pl/blog/skuteczne-pozycjonowanie-na-dlugi-ogon-case-study/ This entry was posted in Gospodarka, Uncategorized. Bookmark the permalink. ← Od […]

 
Grzegorz Pawlik napisał(a):

Dlaczego ciągła rozbudowa sklepu o nowe podstrony jest taka istotna? Czy google niżej ocenia „nudne” strony na których nie przybywa często treści?

 
Marcin napisał(a):

Nie tyle chodzi o to, aby na stronie coś stale przybywało (chociaż jak przybywa to też dobrze) co rozbudowanie strony ze stanu istniejącego – jeśli strona jest uboga w treści to trzeba ją rozbudować o indywidualny kontent i o tym pisał Sebastian. Google „musi mieć co indeksować” – im więcej zaindeksowanych url’i tym potencjalnie więcej fraz z których można trafić do sklepu, poza tym – więcej LP = lepsze/bardziej dopasowane do oczekiwań potencjalnego odwiedzającego co w teorii (i praktyce również) przekłada się na lepszy wsp. konwersji.

 
Sebastian Suma napisał(a):

Grzesiek to co Marcin napisał to jak najbardziej prawda. Mi natomiast chodziło we wpisie o tworzeniu dedykowanych podstron które google może zaindeksować na słowa kluczowe, dotychczas nie występowały w sklepie a które są związane z asortymentem, psują do sklepu ale wyszukiwarka nie jest ich w stanie przypisać do danego sklepu.

Dla przykładu (już chyba pojawiało się to w naszych wpisach) sklep z komputerami.
Kategorie mają standardowe nazwy jak Notebooki, laptopy itp, do nich są producenci albo rozmiary. Czyli standard.
Ale co w przypadku kiedy użytkownik szuka „Laptopa który się sprawdzi w podróży”? Dla takiego przypadku można stworzyć nową podstronę, opisać cechy sprzętu który będzie idealny dla osób dużo podróżujących, dodać asortyment który spełnia te cechy.
Mamy wtedy dodatkowy landing page, który odnajdą w google osoby szukające w sprzętu dobrego w podróżach. Dodatkowe odwiedziny po frazach na które sklep wcześniej nie był indeksowany

 
Unigraf napisał(a):

Najwyraźniej SEO to nadal świetny sposób na promocję. Gratuluję. świetnie prowadzony blog, mnóstwo przydatnych informacji.

 
Jan napisał(a):

Wizyty z organicznych wyszukiwań to tylko 55%. Coś mało. Jednak nie ma jak Adwords.

 
Sebastian Suma napisał(a):

@Jan, w tym przypadku nie ma reklamy Adwords. Pozostałe 45% odwiedzin to: porównywarki, odesłania i odwiedziny bezpośrednie.

 
Introwertyk napisał(a):

A co z unikalnymi opisami, gdy wszystkie produkty są jednorodne? Np. T-shirty bez nadruku w różnych kolorach, rozmiarach i kraju pochodzenia (np. Chiny, Europa, Polska). Jak w takich przypadkach tworzyć unikalne opisy? Synonimy i tyle? Jakie tytuły strony dawać i url ?
http://www.nazwafirmy.pl/koszulki/koszulki-z-chin/koszulka-z-chin-rozmiar-M/ „Koszulka z chin rozmiar M”
http://www.nazwafirmy.pl/koszulki/koszulki-z-chin/koszulka-z-chin-rozmiar-S/ „Koszulka z chin rozmiar S”
http://www.nazwafirmy.pl/koszulki/koszulki-z-chin/koszulka-z-polski-rozmiar-S/ „Koszulka z polski rozmiar S”
etc. ?

 
Anna napisał(a):

Zastanawiam się, jak długie powinny być takie unikalne opisy?
Nie chodzi mi tu o opisy, a raczej o strony tagów, kategorii. Bardzo rozbuduje mi się w ten sposób również skórka.
A może jest na to jakiś sposób dla wordpress, aby nie budować zbyt dużych stron tagów i kategorii w skórce?

 
Zostaw komentarz