Blog agencji interaktywnej NetArch

 
09.12, 23 Grudzień, 2009
 
  Skuteczne pozycjonowanie strony www.dobrzemieszkaj.pl

E-marketing Ninjas - pozycjonowanie stronCelem pozycjonowania strony, nie jest tylko osiągnięcie zaplanowanych, czy też wynikających z umowy, pozycji na szereg niegdyś określonych fraz. W praktyce jest to wyłącznie środek mający ułatwić rozliczanie pozycjonera z postępów w jego pracy. Ważna jest umiejętność prawidłowego zbadania, czy podniesienie pozycji w wyszukiwarce, przekłada się na oczekiwane efekty, a wcześniej także właściwe zdefiniowanie tych oczekiwań (por. wpis Łukasza: Po co Ci ruch na stronie). Chciałbym krótko przybliżyć jedną z naszych kampanii obrazującą, jak niewielkie poprawienie pozycji może zaowocować bardzo wymiernymi efektami.

W lutym b. r. zakończyliśmy prace nad odświeżeniem serwisu „wnętrzarskiego” www.dobrzemieszkaj.pl. Przez kilka kolejnych miesięcy skoncentrowaliśmy się na doglądaniu procesu przeindeksowania portalu w wyszukiwarkach internetowych i wspomaganiu jego prawidłowego przebiegu. Po tym czasie, kiedy roboty wyszukiwarek przeanalizowały i sklasyfikowały w wynikach nowe treści, a statystyki oglądalności serwisu ustabilizowały się na nowym, wyższym poziomie, przyjrzeliśmy się możliwościom pozyskania dodatkowego ruchu z organicznych wyników wyszukiwania.

Jest dobrze, więc … może byc lepiej

Ponieważ serwis przez lata dorobił się pozycji w okolicach top10 na szereg popularnych słów kluczowych, dających całkiem pokaźne liczby w statystykach, postanowiliśmy wykorzystać ten potencjał, poprawiając widoczność w wyszukiwarkach właśnie na najpopularniejsze frazy, o potwierdzonych parametrach ruchu. Dla uproszczenia rozliczeń wyodrębniliśmy grupę słów kluczowych i wyceniliśmy wprowadzenie ich na najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google.

Na efekty naszych działań nie czekaliśmy długo, a dodatkowy ruch, jak to zwykle bywa, popłynął nie tylko z pozycjonowanych, głównych fraz, ale także w dużej mierze ze szczegółowych zapytań, czyli tzw. „długiego ogona”.

Zestawienie, które przygotowaliśmy po pół roku współpracy, pokazuje efekty osiągnięte na wycinku całości ruchu, obejmującym tylko słowa kluczowe zawierające wspólny ciąg znaków – temat „wnętrz”. W tym celu porównaliśmy 4-miesięczny okres następujący po dwóch miesiącach od startu działań (lipiec-październik), z analogicznym okresem bezpośrednio poprzedzającym ten przedział czasu (marzec-czerwiec).

70%-procentowy wzrost ruchu w badanym przekroju, przełożył się na przyrost rzędu:

  • 125 odwiedzin/dzień
  • 1400 wyświetleń strony (PV)/dzień

Dzięki umiejętnemu odfiltrowaniu statystyk ruchu, byliśmy w stanie zobrazować rzeczywiste efekty naszej pracy, w postaci mówiącej o niebo więcej, niż tabelka z pozycjami domeny na szereg słów kluczowych. Można się spierać, czy są bardzo dobre, czy tylko zadowalające, jednak przede wszystkim zostały osiągnięte w krótkim czasie, prostymi środkami i dają się łatwo przedstawić. Ocenę ich efektywność, dla której niezbędne jest zestawienie z kosztami pozycjonowania, pozostawiamy klientowi.


Adam Cieśla
 
 
 
 
 
Łukasz Plutecki napisał(a):

Dziękujemy zarządowi dobrzemieszkaj.pl za pozwolenie na publikacje wpisu :)

 
plutecki.net » Kampania SEO dla www.dobrzemieszkaj.pl napisał(a):

[…] wpis świątecznie leniwy ;) Zapraszam na naszego bloga firmowego. Adam we wpisie “Skuteczne pozycjonowanie strony” opisuje rezultaty kampanii seo dla serwisu http://www.dobrzemieszkaj.pl. Wpis o tyle ciekawy, iż […]

 
Zostaw komentarz