Blog agencji interaktywnej NetArch

 
13.43, 31 Lipiec, 2010
 
  Strony internetowe z konfiguratorem dla sieci dealerskiej Grupy PTH

Wakacje to dla nas gorący okres – nie tylko dlatego, iż w Krakowie temperatury przekraczają 35’C. W lipcu uruchomiliśmy system serwisów internetowych dla sieci dealerskiej Citroen-a należącej do Polmozbyt Toruń Holding S.A.

Pierwszy etap prac obejmował przygotowanie stron salonów Citroen Wielicka Kraków, Auto-Lider Kielce oraz Citroen Auto-Forum Lublin. W kolejnych etapach wdrożone zostanie w sumie 9 stron dla salonów należących do grupy.

Problem

Dlaczego klient zgłosił się do nas w celu wykonania stron dla salonów należących do holdingu? Problem wynikał z faktu, iż Citroen Polska nie zapewniał swoim dealerom wystarczającego wsparcia w zakresie obecności w internecie:

  • szablon strony dealerskiej dostarczanej przez Citroena był bardzo słaby
  • konfigurator samochodów dostępny na stronie citroen.pl był mało intuicyjny i nie pozwalał skonfigurować samochodu
  • strona citroen.pl nie zapewniała wygodnej możliwości lokalizacji salonów

Stara strona – projekt dostarczany przez Citroen Polska:

Szablon strony dealerskiej dostarczony przez Citroen Polska

W związku z powyższym nasz klient podjął decyzje o stworzeniu stron internetowych dla swoich salonów.

Realizacja
Projektując nowe serwisy przyjęliśmy następujące założenia:
  • łatwą nawigacją i użytecznością
  • kod stron zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek internetowych
  • jak najlepsze działanie w smartphone-ach (iPhone, Android oraz OperaMini)
  • maksymalnie uproszczony konfigurator samochodów (w przeciwieństwie do bardzo rozbudowanego konfiguratora na stronach Citroen.pl)
  • architektura informacji i projekt graficzny nastawiony na kreowanie sprzedaży, a nie tworzenie wizerunku
  • projekt graficzny zgodny z identyfikacją Citroen-a i jednocześnie odpowiadający najnowszym trendom, co jest zgodne z koncepcją marketingową koncernu
  • ograniczenie ciężkich plików multimedialnych oraz Flasha do minimum (strona została zrealizowana w całości w HTML-u!)

Nowa strona główna citroen.krakow.pl

Świadomie nie robiliśmy wersji mobile, gdyż uważamy iż niebawem większość telefonów będzie posiadała możliwości smart phone-ów. Dużym wyzwaniem było przygotowanie prostego i intuicyjnego konfiguratora samochodów. W przypadku tak złożonego asortymentu i przy dość ograniczonych środkach (w szczególności w zestawieniu z projektem producenta) było to spore wyzwanie.

Podstrona Samochody Osobowe

W ramach projektu przeprowadziliśmy także analizę SEO oraz wdrożyliśmy statystyki internetowe wraz z analizą ruchu, raportowaniem miesięcznym celów i konwersji. Będziemy także kontynuować kampanie SEM dla salonu Wielicka – Citroen Kraków. Od września kampania SEM zostanie uruchomiona także dla pozostałych salonów należących do grupy.

Karta samochodu - Citroen Berlingo

Już po pierwszych dniach od uruchomienia stron zauważamy znaczną poprawę jakościową ruchu w stosunku do starego serwisu. Wydłużył się czas wizyty, zwiększyła ilość PV oraz obniżył współczynnik odrzuceń. Niestety ze względu na brak analityki celów na starej stronie, nie możemy porównać poziomu tego wskaźnika.

Konfigurator samochodu

Łukasz Plutecki
 
 
 
 
 
SzymonSz napisał(a):

„kod stron zoptymalizowany pod kontem” – A może „pod kątem”?;)

 
Łukasz Plutecki napisał(a):

@SzymonSz – ech, przepracowanie.. dzięki za czujność!

 
Slaw napisał(a):

Drobna informacja. Przeoczenie w serwisie, w konfiguratorze nie jest zmieniona favicona.

 
Zostaw komentarz