Blog agencji interaktywnej NetArch

 
10.54, 21 Wrzesień, 2008
 
  Wdrożenie aplikacji Mobilny sprzedawca

Firma WIGO prowadzi hurtową sprzedaż produktów spożywczych z dostawą na terenie Małopolski. Na zamówienie WIGO przygotowaliśmy platformę sprzedażową e-commerce, z pomocą której mogą dokonywać zakupów wyłącznie firmy posiadające indywidualne prawo zamówień.

Problem

Rozwój hurtowni internetowej WIGO wymagał stworzenia rozwiązania, które pozwoli grupie przedstawicieli handlowych na zdalne przyjmowanie zamówień od kontrahentów, w celu odzwierciedlenia w systemie wszystkich transakcji bez wymogu udziału odbiorców WIGO w obsłudze sklepu internetowego.

Przeprowadzone działania

  • Analiza szczególnych potrzeb Klienta
  • Przygotowanie specyfikacji aplikacji dedykowanej
  • Stworzenie projektu graficznego dla urządzeń mobilnych
  • Prace programistyczne
  • Testy i modyfikacje
  • Stałe wsparcie techniczne

Opis działań

Aplikacja mobile e-commerceWdrożenie aplikacji dedykowanej wymagało ścisłej współpracy z klientem, aby zapoznać się z rodzajem oferowanego asortymentu oraz typem kontrahentów. Specyfikacja aplikacji obejmowała stworzenie modułu mobilnego sprzedawcy oraz integracje z systemem magazynowym. Na potrzeby rozwiązania, utworzyliśmy odrębny layout hurtowni internetowej dostosowany do urządzeń sprzedaży mobilnej (telefonów komórkowych, palmtopów). Przygotowany panel do składania zamówień został zintegrowany z koszykiem oraz wyszukiwarką produktów. Produkty w koszyku dodawane są według przypisanych im kodów. Koszyk posiada też opcje ustalania daty dostawy oraz generowania dokumentów potwierdzających wydanie towarów (WZ). Aplikacja mobilnego sprzedawcy została zarezerwowana tylko dla jednej grupy użytkowników hurtowni internetowej WIGO – handlowców. Dla usprawnienia przyjmowania zamówień udostępniono możliwość tworzenia list klientów oraz grup cenowych. Handlowcy mogą zmieniać ceny produktów w koszyku, przyznając indywidualne zniżki kontrahentom, przy zdefiniowanej minimalnej cenie sprzedaży.

Magazyny WIGO są zarządzane systemem magazynowym, administrującym: stany, katalog produktów, transakcje, fakturowanie. Zamówienia sklepu internetowego (składane ze strony www oraz za pomocą aplikacji mobilnego sprzedawcy) w postaci pliku tekstowego są wysyłane poprzez protokół FTP na serwer WIGO do modułu magazynowo-rozliczeniowego. Pliki te są odczytywane przez system oraz automatycznie przetwarzane. Następnie, do sklepu internetowego zostaje przesłana informacja zwrotna, potwierdzająca stan zamówienia. System magazynowy modyfikuje zamówienie, jeśli ilość produktów w magazynie jest mniejsza niż określona w zleceniu. Kolejno, system sklepu internetowego zmienia status zamówienia, wysyła e-mail z zaktualizowanymi wartościami do klienta wraz z załącznikiem tekstowym w formacie zgodny z programem handlowym PC Market (przeznaczonym do zarządzania historią zamówień, planowania sprzedaży).

Rezultaty

Mobilny sprzedawca zapewnił hurtowni WIGO wizerunek firmy przyjaznej klientom. Wpłynął na wzrost wydajności pracy handlowców oraz podniósł efektywność realizacji zamówień. Dzięki nowemu rozwiązaniu, handlowcy mogą błyskawicznie (podczas wizyty u klienta) sprawdzić stan magazynowy, czas dostawy czy aktualną cenę. Zlecenie złożone przez handlowca w trakcie rozmowy z klientem, trafia natychmiast do realizacji. System został przygotowany również do współpracy z telefonami HTC.


Łukasz Plutecki
 
 
 
 
 
Zostaw komentarz